خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

محافل قرآنی جریان ساز رویش های قرآنی است 

حجت الاسلام عادل عنوان کرد: محافل قران کریم با اختتامیه به پایان نمی رسد بلکه جریانی است که تا سالیان بعد زمینه تشویق عده ای زیادی از نوجوانان را فراهم خواهد کرد و شاهد حضور افراد بیشتری در این مسیر خواهیم بود. 
کد خبر: ۹۴۷۵۸۶۳
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوز در آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم-رشته نغمات دینی خواهران و افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم رشته نغمات دینی برادران که در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد بیان کرد: برگزاری مسابقات زحماتی زیادی را دارد و این شیرینی همراه با سختی است. قبل و بعد این برنامه ها نیاز به دقت نظر و ایده دارد.

وی گفت: محافل قران کریم با اختتامیه به پایان نمی رسد بلکه جریانی است که تا سالیان بعد زمینه تشویق عده ای زیادی از نوجوانان را فراهم خواهد کرد و شاهد حضور افراد بیشتری در این مسیر خواهیم بود. 

حجت الاسلام عادل اظهار کرد: این جریان همچنان ادامه خواهد داشت. مقام معظم رهبری تعبیر ورزشی دارند که اگر بخواهیم ورزش همگانی رونق بگیرد باید مسابقات حرفه ای را جدی بگیریم و این جریان در مسابقات دیگر از جمله مسابقات قرآن نیز باید جریان داشته باشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: محافل قرانی همزمان با ایام فاطمیه در حال اجراست. اگر کسی حضرت فاطمه(س) را درک کرده که عجین با قران است و ایات متعددی از حضرت فاطمه(س) وجود دارد.

وی با اشاره به ایام فاطمیه عنوان کرد: امام صادق می فرماید اگر کسی حضرت فاطمه را بشناسد گویا شب قدر را درک کرده است. آیات متعددی از حضرت فاطمه(س) در جای جای قرآن وجود دارد. کتابی نیز با عنوان «۱۳۵ نور فاطمه در قرآن» با توجه به ۱۳۵ آیه در خصوص‌ آن حضرت در قرآن کریم به چاپ رسیده است.

این مسوول یادآور شد: بعد از رحلت رسول خدا اتفاقات تلخی افتاد که باعث شد مسیری که پیامبر(ص) برای جامعه اسلامی تداعی کرده بود به شکل دیگری رقم بخورد. پیامبر(ص) از همان ابتدای رسالت موضوع جانشینی خود را در قالب احادیث مختلف بیان‌کردند و حتی در روز مباهله به آن اشاره کردند و در نهایت رسول اکرم در روز غدیر، ۷۰ روز پیش از رحلت پیامبر خدا، علی(ع) را به عنوان جانشین معرفی کردند.

وی گفت: رسول گرامی اسلامی در طول حج سخنان زیادی برای جمعیت عظیم همراه مطرح کردند و طی سه روز توقف غدیر، آیات مهمی نازل و در نهایت به خطبه عمیق غدیر متصل شد. رسول خدا فرمودند که این خطبه را تا قیامت حاضران به غایبان و پدران برای پسران نقل کنند و دستور دادند همه با امیرالمومنین بیعت کنند.

حجت الاسلام عادل با طرح این پرسش که چرا با همه موارد موجود در زمینه امامت و ولایت و توصیه ها و سفارش‌های موکد ایشان، بعد از ۷۰ روز از رحلت‌ رسول خدا، مردم سفارش آن حضرت را فراموش کردند و شرایط به گونه ای شد که مردم درب خانه حضرت فاطمه(س)، دختر رسول خدا را به آتش کشیدند؟ عنوان کرد: دشمنان اسلام با دقت و با ظرافت بر روی ذهنیت مردم کار کردند و با جعل احادیث عامه مردم را فریب دادند.

 وی اضافه کرد:آن روزها مردم در هنگام بیعت با ابوبکر برای اینکه علی بیعت نکند گفتند ما بیعت نمی‌کنیم و این حادثه مصداق واقعی جنگ‌ نرم است که با دروغ و شایعه‌ پراکنی تحریف افکار عمومی، اذهان مردم را به سمت اهداف طراحان آن‌ بردند که امروز شاهد نمونه های هستیم.

حجت الاسلام در پایان گفت: خروجی قرآن، دشمن‌ شناسی است. ائمه اطهار چراغ های روشنی هستند که مبین مسیر زندگی هستند. بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) جهاد تبیین انجام دادند و در ورای این جهاد تبیین است که امروز شیعه و اسلام‌ زنده است. وصیت‌نامه سیاسی حضرت زهرا(س) نیز پیام‌های بسیاری دارد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار